چهارمین شب سوگواری دهه ی دوم محرم در مسجد رسول (ص) شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 27 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:15 سه شنبه 26 شهریورماه1398 به همت محفل عاشورایی جوانان مؤمن و انقلابی جلسات قرآن و پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت رسول(ص) ، چهارمین شب سوگواری دهه ی دوم محرم در این مسجد برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان ضمن قدردانی از بانیان برگزاری ایام سوگواری در دومین دهه ی محرم الحرام1441 هجری قمری ، به صاحب اصلی این عزاداری ها اشاره کرد و گفت : شک نکنیم که آقا صاحب الزمان(عج) بابت این عزاداری ها  از ما قدردانی می کند چون آن حضرت خطاب به حضرت امام حسین(ع) فرمود : هيچکس عمق آن فاجعه را مانند امام زمان (ع) درک و لمس نمي کند. آن حضرت به ياد مصائب جانگداز امام حسين (ع) بياناتي دارد که در اينجا به چند فراز از آن که از زيارت ناحيه مقدسه گرفته شده مي پردازيم، در فرازي مي فرمايد:« لَئِن اَخَّرتَنِي اَلدُّهُورُ وَ عاقَني عَن نَصرِکَ المَقدُور لَاَبکِينَّکَ صَباحَاً وَ مَساءَ ... فَلاَندُبَنَّکَ صَباحَاً وَ مَساءً وَ لَاَبکَينَّ عَلَيکَ بَدَلَ الدُمُوعِ دَمَاً /// اگر زمانه مرا تأخير انداخت و مقدرات مرا از ياري تو جلوگيري کرد، صبح و شب به ياد مصائب تو گريه مي کنم و از بام تا شام سرشک از ديده مي بارم و ندبه مي نمايم و به جاي اشک خون مي گريم.»

وی در ادامه به هدف از خارج شدن حضرت امام حسین(ع) از مدینه به سوی کوفه اشاره کرد و خاطرنشان نمود : امام حسین(ع) فرمود : « من برای تفریح و خوشگذرانی از مدینه خارج نمی شوم برای ایجاد حکومت نبوی و علوی خارج می شود » به راستی هدف امام حسین(ع) و شعارش  چه بود ؟

مدیرکل  تبلیغات اسلامی استان خوزستان در ادامه به شباهت قیام امام حسین(ع) و قیام حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و در این راستا تصریح نمود : قبل از این که به شباهت این دو قیام اشاره کنم به این نکته باید بپردازم که در زمانی که امام حسین(ع) می خواست قیام کند آیا حکومت اسلام دایر نبود؟ آیا مردم نماز نمی خواندند و روزه نمی گرفتند ؟ و یا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آیا در ایران اسلام وجود نداشت ؟ مردم نماز نمی خواندند و یا روزه نمی گرفتند ؟ قبل از قیام امام حسین(ع) عمرابن سعد و شمرابن ذوالجوشن پای پیاده بارها به مکه رفته بودند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رضا شاه ایران پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) رفته بود تا نزد مردم جلوه ی خوبی بیابد ، اما اگر امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری و 1400 سال بعد یعنی در سال 1357 حضرت امام خمینی(ره) قیام کردند به خاطر این بود که «اسلام ناب محمدی(ص) » را ایجاد نمایند چون تا قبل از این دو قیام اگر اسلامی وجود داشت ناب و خالص نبود و هر چیزی که در مقابل اسلام ناب باشد در واقع در امروزه اسلام آمریکایی است .

حجت اسلام نبی زاده در ادامه به مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و یادآور شد : در مملکت ما در حال حاضر یک سری مشکلات و یک سری نقاط قوت وجود دارد و اگر  ما در « فرهنگ ، اقتصاد و سیاست » دچار یک سری مشکلات هستیم به خاطر این است که در این بخش ها اسلام ناب  یا کنار گذاشته شده و یا کم رنگ است ؛ مردم از نظر اقتصادی  و نحوه ی بانکداری راضی نیستند  چون عده ای اسلام ناب را در عرصه ی اقتصاد و بانکداری کنار گذاشته اند .

وی در ادامه به برخی از ویژگی های اسلام ناب محمدی اشاره کرد و اظهار داشت : زمانی ما موفق می شویم که مردم کف جامعه  مطالبه گر اسلام ناب باشند و اسلام ناب تبدیل به گفتمان ناب محمدی(ص) شوش و در حال حاضر « ارزانی اجناس و کالا» گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) است  ، الان مردم ارزانی را می خواهند .

حجت الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده افزود :  یکی از ویژگی های اسلام ناب محمدی(ص)« ولایت مداری» است در جامعه ای که ولایت مداری محور باشد مردم فقط از خدا اطاعت می کندد البته در حیات ائمه ی اطهار (ع) به عنوان پیامبر و یا امام که از طرفف خداوند برگزیده می شوند مردم اطاعت می کنند و در غیاب امام زمان(ع) از عالمان متقی ، درستگار ، صادق و عدالت محور تبعیت می کنند  و بی شک در زمان حیات معمار کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری نایب امام زمان(عج) است که مسلمین جهان از ایشان تبعیت می کنند .

وی در ادامه افزود : اسلام ناب ، اسلام خودکفایی  و دفاع از محرومین و مستضعفین است امام خمینی(ره) در این راستا فرمود « انقلاب متعلق به پابرهنگان است و من یک موی کوخ نشینان را به دنیای کاخ نشینان عوض نمی کنم ، امام راحل برای رسیدگی به محرومان و مستضعفان «کمیته ی امداد ، جهاد سازندگی و...» را ایجاد نمود تا ثابت کنند هدفش راه اندازی اسلام ناب محمدی همراه با عدات محوری ، مقاومت و ایجاد وحدت بین مذاهب و قومیت ها است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به غیرت به عنوان یکی از ویژگی های مهم تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت : امام حسین(ع) وقتی که از مدینه خارج شد اهل بیت خود را هم با خویش راهی کرد ؛ چرا؟ چون اگر خانواده دی خود را در همان مدینه می گذاشت و می رفت د چه بسا ممکن بود به خانواده ی امام حسین(ع) تعرض کنند و با این کار امام زمین گیر می شد  و این نشانه ی غیرت امام حسین(ع) و کلیه ی مردان است .پس به خاطر این که ما بتوانیم از فروپاشی کانون گرم خانواده جلوگیری کنیم ابتدا باید مردانمان با غیرت باشند .

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان در بخش پایانی سخنان خود  به روضه خوانی امام حسین(ع) و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در عصر روز تاسوعا و ظهر روز عاشورا پرداخت .

از دیگر برنامه های این آیین سوگواری می توان به « خوانش شعر توسط هوشنگ دیناروند و ذکر مصیبت و نوحه سرایی توسط مداح اهل بیت کامران موحدی» اشاره کرد .



:: بازدید از این مطلب : 1380
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.